|
Czego nie wolno robić z zegarkiem?Czego nie wolno robić z zegarkiem, aby nie utracić gwarancji? 1. Zalanie zegarka Wodoodporność zegarka/smartwatcha nie oznacza jego niezniszczalności. Zegarki posiadają określone poziomy pyłoszczelności i wodoodporności wymienione poniżej, które wymuszają określony sposób postępowania: Kardiowatche i smartwatche są pyłoszczelne i wodoodporne. Oznacza to ochronę przed przedostawaniem się do wnętrza wody i pyłu oraz przed wynikającymi z tego uszkodzeniami ekranów i podzespołów elektronicznych. Nasze zegarki posiadają dwie klasy pyłoszczelności i wodoodporności IP67 lub IP68 Klasa IP67 Kardiowatche i smartwache są odporne na pył, brud i piasek. Można je zanurzyć w wodzie na głębokości do jednego metra przy normalnej temperaturze i normalnym ciśnieniu przez maksymalnie pół godziny. Zgodnie z normą IEC 60529-2013 smartwatche klasy IP67są pyłoszczelne w środowiskach takich jak salony, biura, laboratoria, warsztaty i pomieszczenia magazynowe. Nie nadają się do używania w miejscach, gdzie występują znaczne ilości pyłu. Cechuje je odporność na zachlapanie wodą. Odradza się jednak zanurzanie ich w wodzie. Smartwatche można nosić podczas ćwiczeń (są odporne na pot), mycia rąk, a także w deszczu. Jednak nie nadają się do używania w następujących sytuacjach:
Uszkodzenia urządzenia spowodowane zanurzeniem w cieczy nie są objęte gwarancją, jeśli urządzenia używano w nieodpowiednich warunkach. Klasa IP68 Kardiowatche i smartwatche tej klasy są odporne na pył, brud i piasek. Mogą być zanurzane w wodzie na głębokość do 1,5 m przy normalnej temperaturze i normalnym ciśnieniu przez pół godziny. Zgodnie z normą IEC 60529-2013 smartwatche i kardiowatche klasy IP68 Urządzenia te są pyłoszczelne w środowiskach takich jak salony, biura, laboratoria, warsztaty i pomieszczenia magazynowe. Nie nadają się jednak do używania w miejscach, gdzie występuje duże zapylenie. Kardiowatche i smartwatche klasy IP68 są odporne na zachlapanie wodą. Jednak odradzamy ich zanurzanie w wodzie. Bez problemu można je nosić podczas ćwiczeń (są odporne na pot), mycia rąk, a także podczas ulewnego deszczu. Nie wolno ich używać podczas:
Uszkodzenia urządzenia spowodowane zanurzeniem w cieczy nie są objęte gwarancją, jeśli urządzenia używano w nieodpowiednich warunkach. Należy zawsze pamiętać, że smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne, które wymagają szczególnego traktowania i opieki. Jeśli chcemy korzystać ze smartwatcha przez długie lata, nie możemy nadwyrężać jego możliwości. O ile umycie rąk bez zdejmowania smartwatcha o wodoszczelności 3 ATM jest dla niego bezpieczne, to prysznic już nie. Należy sprawdzić wodoszczelność swojego zegarka. 2. Nieodpowiednie warunki używania Smartwatcha (nawet wodoodpornego) nie wolno używać pod gorącym prysznicem, w saunie, podczas gorącej kąpieli. W tych warunkach woda ze stanu ciekłego zamienia zamienia się w stan gazowy - parę wodną. Żaden smartwatch nie jest odporny na parę wodną, która przenika przez najmniejsze szczeliny. Smartwatcha nie można również narażać na szok termiczny, na przykład podczas morsowania. Przypominamy raz jeszcze – smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne. Nie wolno ich narażać na niekorzystne warunki - zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury, wilgoć, czy nasłonecznienie. Gdy nie przestrzegamy tych zaleceń, poddajemy je prawdziwym torturom. Jednym z częstych problemów wynikających z niewłaściwego traktowania zegarka jest zaparowane szkiełko. Efekt ten powodowany jest poprzez narażenie zegarka na działanie wilgoci lub zamoczenie a następnie wystawienie zegarka na działanie wysokiej temperatury po jego zamoczeniu – takie suszenie powoduje skraplanie wody, która usuwana jest dopiero w odpłatnym serwisie. Koszt takiej usługi wynosi 184,50 zł brutto ( 150 zł netto). W smartwatchu znajduje się powietrze, które zostało zamknięte w procesie produkcji. Powietrze to na wskutek szybkiej zmiany temperatury osadza się na szybce. Zasada ta dotyczy czystych praw fizyki i w każdym smartwatchu nawet wodoszczelnym ma prawo wystąpić takie zjawisko. Dlatego, gdy smartwatch przebywa pod rękawem w kurtce w wilgotnym środowisku w mroźny dzień i nagle zostanie wyjęty, ochłodzony zimną wodą, powietrzem czy śniegiem to może zaparować. Również latem przy bardzo wysokich temperaturach, podczas przebywania na słońcu, a potem wejściu do klimatyzowanego samochodu smartwatch ma prawo zaparować w wyniku szybkiej zmiany temperatury otoczenia. Narażanie smartwatchy na wilgoć, niskie lub wysokie temperatury, nasłonecznienie oraz wprowadzanie ich w zmienne warunki atmosferyczne w krótkich odstępach czasu może wiązać się z trwałym uszkodzeniem, które nie podlega naprawom gwarancyjnym. Najczęstszym błędem jest wystawianie zamoczonego/schłodzonego zegarka na promienie słoneczne (proces skraplania) . Takie posunięcie powoduje zaparowanie zegarka, które zniwelować można jedynie w odpłatnej naprawie serwisowej. Tylko smartwatche posiadające Certyfikat ISO6425 czyli są smartwatche dla nurków nie mają prawa parować . Inne smartwatche mogą natomiast parować w wyniku szoku termicznego. Takie zjawisko nie jest objęte gwarancją; 3. Uszkodzenia mechaniczne Jakiekolwiek uszkodzenia szkiełka i koperty zegarka nie podlegają gwarancji. Są to elementy wymagające szczególnej ochrony. Szkiełko hesalitowe najbardziej podatne jest na uszkodzenia. Szkła mineralne i mineralne utwardzone są odporniejsze, jednak nawet te najdoskonalsze, czyli szafirowe, nie są niezniszczalne. Bez względu na rodzaj, każde szkiełko może zostać zarysowane lub zbite. W zegarkach EKG należy szczególnie dbać o elektrody. Nie wolno zbyt mocno dociskać zegarka do ręki podczas wykonywania zapisu EKG. Zbyt mocne dociśnięcie może spowodować wciśnięcie ich do środka obudowy smartwatcha a tym samym do jego uszkodzenia. Takie uszkodzenia nie podlegają ochronie gwarancyjnej. Podobnie jest z kopertami smartwatchy. Należy o nie szczególnie dbać, z uwagi na to, że jakiekolwiek uszkodzenie koperty zegarka nie podlega gwarancji. 4. Niewłaściwe ładowanie smartwatcha Ładowanie smartwatcha ładowarką czy z wyjścia USB o innych parametrach napięcia i natężenia prądu niż podane w instrukcji obsługi zegarka może doprowadzić do jego uszkodzenia. W przypadku użycia źródła zasilania o napięciu i/lub natężeniu prądu większym niż podane w niniejszej instrukcji może dojść do :
Uszkodzenia spowodowane zastosowaniem niewłaściwego źródła zasilania nie są objęte gwarancją. 5. Uszkodzenia pasków i bransolet Stalowe bransolety, paski skórzane i silikonowe smartwatchy wymagają odpowiedniej pielęgnacji.Bez konserwacji i delikatnego użytkowania mogą ulec uszkodzeniu. Zbyt mocne zapinanie paska, narażenie na długotrwałą wilgoć lub zarysowanie bransolety to jedne z najczęstszych uszkodzeń smartwatchy. Reklamacje dotyczące tych elementów są nie są uwzględniane z uwagi na powstanie uszkodzeń mechanicznych. |
|