Warto przeczytać

Sonda

Jak często mierzysz ciśnienia krwi?

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Płatności

Czego nie wolno robić z zegarkiem?

Czego nie wolno robić z zegarkiem, aby nie utracić gwarancji?

1. Zalanie zegarka

Wodoodporność  zegarka/smartwatcha nie oznacza jego niezniszczalności. Zegarki posiadają określone poziomy pyłoszczelności i wodoodporności wymienione poniżej, które wymuszają określony sposób postępowania:

Kardiowatche i smartwatche są pyłoszczelne i wodoodporne. Oznacza to ochronę przed przedostawaniem się do wnętrza wody i pyłu oraz przed wynikającymi z tego uszkodzeniami ekranów i podzespołów elektronicznych.

Nasze zegarki posiadają dwie klasy pyłoszczelności i wodoodporności IP67 lub IP68

Klasa IP67

Kardiowatche i smartwache są odporne na pył, brud i piasek. Można je zanurzyć  w wodzie na głębokości do jednego metra przy normalnej temperaturze i normalnym ciśnieniu przez maksymalnie pół godziny.

Zgodnie z normą IEC 60529-2013 smartwatche klasy IP67są pyłoszczelne w środowiskach takich jak salony, biura, laboratoria, warsztaty i pomieszczenia magazynowe. Nie nadają się do używania w miejscach, gdzie występują znaczne ilości pyłu. Cechuje je odporność na zachlapanie wodą. Odradza się jednak zanurzanie ich w wodzie. Smartwatche można nosić podczas ćwiczeń (są odporne na pot), mycia rąk, a także w deszczu.

Jednak nie nadają się do używania w następujących sytuacjach:

  1. Pływanie, nurkowanie, oraz inne czynności wymagające długotrwałego zanurzenia w wodzie.
  2. Podczas kąpieli i pod prysznicem, w gorących źródłach, szczególnie tam gdzie występuje para wodna, saunach lub łaźniach parowych oraz podczas wykonywania innych czynności w miejscach o wysokiej temperaturze i wilgotności.
  3. W sytuacjach kiedy występuje szybki przepływ wody, np. nurkowanie, jazda na nartach wodnych, surfowanie, sporty motorowodne (takie jak pływanie skuterem i motorówką), mycie samochodu czy spływy kajakowe.
  4. Inne nieodpowiednie zastosowania i sytuacje, w których urządzenie może zostać umieszczone w wodzie na głębokości większej niż 1 m lub zanurzone w niej dłużej niż 30 minut.

Uszkodzenia urządzenia spowodowane zanurzeniem w cieczy nie są objęte gwarancją, jeśli urządzenia używano w nieodpowiednich warunkach.

 Klasa IP68

Kardiowatche i smartwatche tej klasy są odporne na pył, brud i piasek. Mogą być zanurzane w wodzie na głębokość do 1,5 m przy normalnej temperaturze i normalnym ciśnieniu przez pół godziny.

Zgodnie z normą IEC 60529-2013 smartwatche i kardiowatche klasy IP68

Urządzenia te są pyłoszczelne w środowiskach takich jak salony, biura, laboratoria, warsztaty i pomieszczenia magazynowe. Nie nadają się jednak do używania w miejscach, gdzie występuje duże zapylenie.

Kardiowatche i smartwatche klasy IP68 są odporne na zachlapanie wodą. Jednak odradzamy ich zanurzanie w wodzie. Bez problemu można je nosić podczas ćwiczeń (są odporne na pot), mycia rąk, a także podczas ulewnego deszczu.

Nie wolno ich używać podczas:

  1. Czynności wymagających długotrwałego zanurzenia w wodzie, pływania, nurkowania.
  2. Kąpieli i pod prysznicem, w gorących źródłach, szczególnie tam gdzie występuje para wodna, saunach lub łaźniach parowych oraz podczas wykonywania innych czynności w miejscach o wysokiej temperaturze i wilgotności.
  1. W sytuacjach kiedy występuje szybki przepływ wody, np. nurkowanie, jazda na nartach wodnych, surfowanie, sporty motorowodne (takie jak pływanie skuterem i motorówką), mycie samochodu czy spływy kajakowe.
  2. Inne nieodpowiednie zastosowania i sytuacje, w których urządzenie może zostać zanurzone w wodzie na głębokości większej niż 1,5 m lub zanurzone w niej dłużej niż 30 minut.

Uszkodzenia urządzenia spowodowane zanurzeniem w cieczy nie są objęte gwarancją, jeśli urządzenia używano w nieodpowiednich warunkach.

Należy zawsze pamiętać, że smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne, które wymagają szczególnego traktowania i opieki. Jeśli chcemy korzystać ze smartwatcha przez długie lata, nie możemy nadwyrężać jego możliwości. O ile umycie rąk bez zdejmowania smartwatcha o wodoszczelności 3 ATM jest dla niego bezpieczne, to prysznic już nie. Należy sprawdzić wodoszczelność swojego zegarka.

2. Nieodpowiednie warunki używania

Smartwatcha (nawet wodoodpornego) nie wolno używać pod gorącym prysznicem, w saunie, podczas gorącej kąpieli. W tych warunkach woda ze stanu ciekłego zamienia zamienia się w stan gazowy - parę wodną. Żaden smartwatch nie jest odporny na parę wodną, która przenika przez najmniejsze szczeliny. Smartwatcha nie można również narażać na szok termiczny, na przykład podczas morsowania.

Przypominamy raz jeszcze – smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne. Nie wolno ich narażać na niekorzystne warunki -  zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury, wilgoć, czy nasłonecznienie. Gdy nie przestrzegamy tych zaleceń, poddajemy je prawdziwym torturom. Jednym z częstych problemów wynikających z niewłaściwego traktowania zegarka jest zaparowane szkiełko. Efekt ten powodowany jest poprzez narażenie zegarka na działanie wilgoci lub zamoczenie  a następnie wystawienie zegarka na działanie wysokiej temperatury po jego zamoczeniu – takie suszenie powoduje skraplanie wody, która usuwana jest dopiero w odpłatnym serwisie. Koszt takiej usługi wynosi 184,50 zł brutto ( 150 zł netto)W smartwatchu znajduje się powietrze, które zostało zamknięte w procesie produkcji. Powietrze to na wskutek szybkiej zmiany temperatury osadza się na szybce. Zasada ta dotyczy czystych praw fizyki i w każdym smartwatchu nawet wodoszczelnym ma prawo wystąpić takie zjawisko. Dlatego, gdy smartwatch przebywa pod rękawem w kurtce w wilgotnym środowisku w mroźny dzień i nagle zostanie wyjęty, ochłodzony zimną wodą, powietrzem czy śniegiem to może zaparować. Również latem przy bardzo wysokich temperaturach, podczas przebywania na słońcu, a potem wejściu do klimatyzowanego samochodu smartwatch ma prawo zaparować w wyniku szybkiej zmiany temperatury otoczenia. Narażanie smartwatchy na wilgoć, niskie lub wysokie temperatury, nasłonecznienie oraz wprowadzanie ich w zmienne warunki atmosferyczne w krótkich odstępach czasu może wiązać się z trwałym uszkodzeniem, które nie podlega naprawom gwarancyjnym. Najczęstszym błędem jest wystawianie zamoczonego/schłodzonego zegarka na promienie słoneczne (proces skraplania) . Takie posunięcie powoduje zaparowanie zegarka, które zniwelować można jedynie w odpłatnej naprawie serwisowej. Tylko smartwatche posiadające Certyfikat ISO6425 czyli są smartwatche dla nurków nie mają prawa parować . Inne smartwatche mogą natomiast parować w wyniku szoku termicznego. Takie zjawisko nie jest objęte gwarancją;

3. Uszkodzenia mechaniczne

Jakiekolwiek uszkodzenia szkiełka i koperty zegarka nie podlegają gwarancji. Są to elementy wymagające szczególnej ochrony. Szkiełko hesalitowe najbardziej podatne jest na uszkodzenia. Szkła mineralne i mineralne utwardzone są odporniejsze, jednak nawet te najdoskonalsze, czyli szafirowe, nie są niezniszczalne. Bez względu na rodzaj, każde szkiełko może zostać zarysowane lub zbite.

W zegarkach EKG należy szczególnie dbać o elektrody. Nie wolno zbyt mocno dociskać zegarka do ręki podczas wykonywania zapisu EKG. Zbyt mocne dociśnięcie może spowodować wciśnięcie ich do środka obudowy smartwatcha a tym samym do jego uszkodzenia.

Takie uszkodzenia  nie podlegają ochronie gwarancyjnej. Podobnie jest z kopertami smartwatchy. Należy o nie szczególnie dbać, z uwagi na to, że jakiekolwiek uszkodzenie koperty zegarka nie podlega gwarancji.

4. Niewłaściwe ładowanie smartwatcha

Ładowanie smartwatcha ładowarką czy z wyjścia USB o innych parametrach napięcia i natężenia prądu niż podane w instrukcji obsługi zegarka może doprowadzić do jego uszkodzenia.  W przypadku użycia źródła zasilania o napięciu i/lub natężeniu prądu większym niż podane w niniejszej instrukcji może dojść do :

  • uszkodzenia zegarka ( ciemny ekran i brak reakcji na użycie przycisku zasilania / trybu działania)
  • znacznego zmniejszenia żywotności baterii skutkujące znacznym zmniejszeniem czasu pracy ( z 7-8 dni w trybie standy do poniżej 24 godzin)

Uszkodzenia spowodowane zastosowaniem niewłaściwego źródła zasilania nie są objęte gwarancją.

5. Uszkodzenia pasków i bransolet

Stalowe bransolety, paski skórzane i silikonowe smartwatchy wymagają odpowiedniej pielęgnacji.Bez konserwacji i delikatnego użytkowania mogą ulec uszkodzeniu. Zbyt mocne zapinanie paska, narażenie na długotrwałą wilgoć lub zarysowanie bransolety to jedne z najczęstszych uszkodzeń smartwatchy. Reklamacje dotyczące tych elementów są  nie są uwzględniane z uwagi na powstanie uszkodzeń mechanicznych. 

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Nowości









































Bezpieczne zakupy

  • Różne formy płatności
  • Gwarantowany zwrot pieniędzy
  • 14 dni na zwrot towaru
  • Szyfrowane dane i transakcje
Sklep jest w trybie podglądu

© Copyright 2018-2023 – KENYS

Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.

{nocache:ffd96f2fa45e5ebee7a63574a6dd9e26#0}